Main Article Content
Abstract
This study aims to analyze the influence of brand ambassador, brand image, brand awareness, price, and product quality on purchasing decisions for Azarine Sunscreen products in Semarang City. This study employs a quantitative method with a sample size of 200 respondents, utilizing a non-probability sampling technique. Data were collected through questionnaires and analyzed using the SPSS application to test the influence of variables. The results show that the five variables —namely, brand ambassador, brand image, brand awareness, price, and product quality — are proven to be valid and reliable measurement constructs. The partial results suggest that the brand ambassador, brand image, brand awareness, and price variables have a positive and statistically significant impact on purchasing decisions. At the same time, product quality has a negative and significant influence on purchasing decisions. Moreover, simultaneously, brand ambassador, brand image, brand awareness, price, and product quality all influence purchasing decisions.
Keywords
Article Details
References
- Afifah, L. N., & Prajawati, M. I. (2022). Pengaruh Struktur Modal, Kebijakan Hutang, Dan Kepemilikan Manajerial Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Manajemen TERAKREDITASI SINTA 4, 7(4), 901–911. http:jim.unsyiah.ac.id/ekm
- Amelfdi, F. J., & Ardyan, E. (2021). Pengaruh brand awareness dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian. Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 5(6).
- Farhanah, A., & Marzuqi, A. M. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian pada Produk Herbal Beauty di Kabupaten Sukoharjo. Academia: Jurnal Ilmu Sosial Humaniora, 3(2), 107–123. https://doi.org/10.54622/academia.v3i2.60
- Hair, et al. 2014. Multivariate Data Analysis, Seventh Edition. Pearson Education.
- Mahanani, H. T., & Kartika, A. (2022). Pengaruh struktur modal, likuiditas, ukuran perusahaan, dan profitabilitas terhadap nilai perusahaan. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi Dan Keuangan, 5(1), 360–372. https://doi.org/10.32670/fairvalue.v5i1.2280
- Nafiisah, T. A., & Hermi. (2023). Pengaruh Corporate Governance, Corporate Responsibility Disclosure, Struktur Modal, Komisaris Independen Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Ekonomi Trisakti, 3(2), 3833–3842. https://doi.org/10.25105/jet.v3i2.18129
- Paramitha, M. P., & Prabandari, S. P. (2022). Pengaruh Brand Ambassador, Brand Image, dan Brand Awareness Terhadap Purchase Decision Ms Glow di Indonesia. E-Jurnal Manajemen, 1–18.
- Purwati, A., & Cahyanti, M. M. (2022). Pengaruh Brand Ambassador Dan Brand Image Terhadap Minat Beli Yang Berdampak Pada Keputusan Pembelian. IQTISHADUNA: Jurnal Ilmiah Ekonomi Kita, 11(1), 32–46. https://doi.org/10.46367/iqtishaduna.v11i1.526
- Rahmawati, H., Supriyono, & Fitriyah, Z. (2022). Pengaruh Brand Ambassador dan Brand Image terhadap Keputusan Pembelian pada E-commerce Blibli. BRILIANT: Jurnal Riset Dan Konseptual, 7(4), 886–895. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.28926/briliant.v7i4. 1053
- Sari, R. M., & Prihartono. (2021). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Survey Pelanggan Produk Sprei Rise). Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi), 5(3), 1171–1184.
- Shofiyana. (2020). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian. Youth & Islamic Economic Journal, 1(2).
- Umardani, R., & Trisnaningsih, S. (2023). Pengaruh Good Corporate Governance Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Pemoderasi Pada Perusahaan Sektor Property Dan Real Estate. Management Studies and Entrepreneurship Journal, 4(4), 4020–4032. http://journal.yrpipku.com/index.php/msej
References
Afifah, L. N., & Prajawati, M. I. (2022). Pengaruh Struktur Modal, Kebijakan Hutang, Dan Kepemilikan Manajerial Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Manajemen TERAKREDITASI SINTA 4, 7(4), 901–911. http:jim.unsyiah.ac.id/ekm
Amelfdi, F. J., & Ardyan, E. (2021). Pengaruh brand awareness dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian. Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 5(6).
Farhanah, A., & Marzuqi, A. M. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian pada Produk Herbal Beauty di Kabupaten Sukoharjo. Academia: Jurnal Ilmu Sosial Humaniora, 3(2), 107–123. https://doi.org/10.54622/academia.v3i2.60
Hair, et al. 2014. Multivariate Data Analysis, Seventh Edition. Pearson Education.
Mahanani, H. T., & Kartika, A. (2022). Pengaruh struktur modal, likuiditas, ukuran perusahaan, dan profitabilitas terhadap nilai perusahaan. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi Dan Keuangan, 5(1), 360–372. https://doi.org/10.32670/fairvalue.v5i1.2280
Nafiisah, T. A., & Hermi. (2023). Pengaruh Corporate Governance, Corporate Responsibility Disclosure, Struktur Modal, Komisaris Independen Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Ekonomi Trisakti, 3(2), 3833–3842. https://doi.org/10.25105/jet.v3i2.18129
Paramitha, M. P., & Prabandari, S. P. (2022). Pengaruh Brand Ambassador, Brand Image, dan Brand Awareness Terhadap Purchase Decision Ms Glow di Indonesia. E-Jurnal Manajemen, 1–18.
Purwati, A., & Cahyanti, M. M. (2022). Pengaruh Brand Ambassador Dan Brand Image Terhadap Minat Beli Yang Berdampak Pada Keputusan Pembelian. IQTISHADUNA: Jurnal Ilmiah Ekonomi Kita, 11(1), 32–46. https://doi.org/10.46367/iqtishaduna.v11i1.526
Rahmawati, H., Supriyono, & Fitriyah, Z. (2022). Pengaruh Brand Ambassador dan Brand Image terhadap Keputusan Pembelian pada E-commerce Blibli. BRILIANT: Jurnal Riset Dan Konseptual, 7(4), 886–895. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.28926/briliant.v7i4. 1053
Sari, R. M., & Prihartono. (2021). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Survey Pelanggan Produk Sprei Rise). Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi), 5(3), 1171–1184.
Shofiyana. (2020). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian. Youth & Islamic Economic Journal, 1(2).
Umardani, R., & Trisnaningsih, S. (2023). Pengaruh Good Corporate Governance Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Pemoderasi Pada Perusahaan Sektor Property Dan Real Estate. Management Studies and Entrepreneurship Journal, 4(4), 4020–4032. http://journal.yrpipku.com/index.php/msej