Main Article Content

Abstract

The research was conducted at PT Asuransi Askrida Syariah Medan with the aim of finding out what factors influence public interest in choosing Sharia Insurance at PT Asuransi Askrida Syariah Medan. This study used quantitative methods; Data collection was carried out using primary data derived from the distribution of questionnaires. The results revealed that the product has a significant positive influence on the selection of Sharia Insurance interests. Price does not have a significant positive effect on the selection of Sharia Insurance Interests. While Promotion has a significant positive influence on the Selection of Sharia Insurance Interests. Products, prices, and promotions significantly affect the Selection of Sharia Insurance Interests.

Keywords

Price Product Promotion Interest in Insurance

Article Details

References

  1. Asep Suryanto, and Adah Sa‟adah. 2019. “Analisis Pengambilan Keputusan Nasabah Pembiayaan Murabahah Pada BMT Daarut Tauhid Bandung.” Jurnal Ekonomi Syariah 1 (1): 66.
  2. Evani, Safhira, and Rahma Indrarini. 2020. “Hubungan Variabel Yang Mempengaruhi Kurangnya Minat Masyarakat Surabaya Memilih Asuransi Syariah.” Jurnal Ekonomika Dan Bisnis Islam 3 (1): 15–22.
  3. Fitriani, Annisa. 2016. “Peran Religiusitas Dalam Meningkatkan Psychological Well Being”, Jurnal Al-AdYan.” Jurnal Al-AdYan 11 (1): 12.
  4. Irawan, Mul. 2018. “Politik Hukum Ekonomi Syariah Dalam Perkembangan Lembaga Keuangan Syariah Di Indonesia.” Jurnal Media Hukum 25 (1): 11.
  5. Leliya, and Maya Kurniasari. 2018. “Minat Masyarakat Berasuransi Syariah Di Asuransi Prudential.” Jurnal Ekonomi Islam 11 (1): 12.
  6. OJK. 2019. “Laporan Perkembangan Keuangan Syariah Indonesia.” 2019.
  7. Purnomo, Agus. 2017. “Analisa Pembayaran Premi Dalam Asuransi Syariah.” Jurnal Ekonomi Islam 1 (1): 34.
  8. Rahayu, Indira. 2022. “FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI MINAT NASABAH DALAM MEMBELI PRODUK ASURANSI SYARIAH ( ASURANSI JASINDO SYARIAH KANTOR PEMASARAN MEDAN).”
  9. Rahman, Miftahur Hafid, Adi Yusram, and Taufik Ansar. 2023. “Pengaruh Produk , Harga , Distribusi Jasa Asuransi Syariah Dalam Meningkatkan Loyalitas Nasabah Pada Kantor Agency Pru Cahaya Madani Miftahur Rahman Hafid , 2 Yusram Adi , 3 Ansar Taufik STIM LPI Makassar PENDAHULUAN PT . Prudential Life Assurance ( Prude” 3 (1): 533–47.
  10. Rahmania, Nurul. 2020. “Faktor Faktor Yang Mempengaruhi Minat Masyarakat Dalam Memilih Asuransi Berbasis Syariah Di Kota Makasar.”
  11. Ummah, Inayatul. 2016. “Pengaruh Financial Consultant (FC) Dan Besaran Premi Terhadap Permintaan Asuransi Fund Amani Syari‟ah Di Kota Serang (Studi Di Group Agency Vision Platinum PT. Zurich Topas Life (ZTL) Serang).” Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam 1 (1): 12.
  12. Yakin, Ikin Ainul, and Suryanti. 2018. “Pengaruh Faktor Produksi Menjadi Peserta Asuransi Syariah ( Studi Di Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam UIN.” Jurnal Syar’Ínsurance 4 (1): 153–82.
  13. Zulaicha, Santri, and Rusda Irawa. 2018. “Pengaruh Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Morning Bakery Batam.” Jurnal Inovasi Dan Bisnis 4 (2): 125–36.